Opstart

Sammenhæng i overgange og en god start på børnehavelivet

I Flik-Flak ønsker vi at skabe de bedste betingelser for jeres barns overgange. Både når det starter hos os og når barnet senere skal starte i skole.

Inden opstart i FLIK-FLAK afholder vi en opstartssamtale med forældrene. Samtalen har til formål at give os et godt forhåndskendskab til barnet og forældrene. Vi får afstemt forventningerne og forældrene får en relation til os, der fordrer et trygt samarbejde om børnene. Efter ca. tre måneder afholder vi en opfølgningssamtale, hvor vi drøfter barnets opstart, trivsel og udvikling. Her inddrages forældrenes stemme i forhold til, hvordan de har oplevet opstarten og om der er noget vi med fordel kan justere på sammen.

Inden barnets næste store overgang, nemlig den til skolen, afstemmer vi sammen med Jer forældre den bedste overgang for Jeres barn og hvad barnet kunne have brug for øvelse og støtte i.